vrijdag 20 juli 2018

1) 19-7: We vertrekken

5.30 uur. De wekker gaat. Het moment waar wij al maanden op wachten. Onze vakantie begint vandaag! Florida here we come.
Het plan is om iets over 6 ons huis te verlaten. Zowaar lukt het! Met de auto rijden we naar het station. Lopen kan ook. Maar met vier koffers en allemaal een rugzak is dat wat veel van het goede. Pascal zet ons af bij het station. Hij zet de auto weer voor de deur. Daarna loopt hij naar het station. Op het perron treffen wij elkaar weer. Het is 6.30 uur. De trein komt er vrijwel direct aan. Wat een timing.

Schiphol
2 haltes later staan we op Schiphol Plaza. Ingecheckt zijn we al. Alleen de koffers droppen.  Dat ging voorspoedig.
Met de handbagage bij ons kan het wachten beginnen. Voor we het weten kunnen we boarden. De reis gaat naar Heathrow.

Londen
We komen aan in terminal 5. Lopen richting de pendelbus naar terminal 3. Maar niet voordat wij in de rij hebben gestaan. We krijgen een vragen vuur. Timo moet over zijn hobby’s vertellen in het Engels. Daan mag zijn favoriete Barcelona spelers opsommen. En Esmée mag vertellen wie wij zijn en wat ze gaat doen. Na dit vragen vuur stappen we de bus in. Opgepropt rijden we 10 minuten slingerend over de luchthaven. Hier kan het wachten weer beginnen. Na een uur kunnen we alweer boarden. De vlucht met American Airlines verloopt goed. We vliegen om 12.50 uur. Aan boord kunnen we kiezen uit kip of pasta. Later krijgen we nog een chocolade roomijsje. Mmmm! Als ik er nu over nadenk is dat vrij weinig voor zo’n lange vlucht... de entertainment aan boord is wel goed. Allemaal een eigen tv. Je kan uit van alles kiezen. De vliegroute, films, muziek, games, ebooks. Ik heb lekker tegen Daan Tetris gespeeld. Super oldskool. En daarom weer leuk.

Miami
Eenmaal uit het vliegtuig mogen we weer van rij naar rij lopen. We beginnen bij APC, automatic passport control. Iets nieuws. Bij een kiosk/paal moet je zelf je paspoort scannen, een vingerafdruk maken en mag je op de foto. Na dat 5 x te hebben gedaan liepen we naar de volgende rij.

Daar  bepaalde een meneer door welk poortje we mochten. Voelde een beetje als zo’n hamster spelletje op tv. “Welke poort kiest de hamster”. En toen kwamen we de hoek om en mochten we weer in een rij aansluiten. Maar daarna.... toen waren wij binnen. In de States. We zochten de koffers weer op.

Bij Alamo hadden we een skip the counter geregeld. Dat was top. Scheelde weer een rij ;-).
Uit rij 10 kozen wij een fullsize SUV. Ze hadden heel veel pick-ups staan. Silverado’s. Maar wij hebben nix aan een laadbak. Dus kozen een Armada. Een joekel van een bak. Met navigatie!

Deze bracht ons eerst even bij een Publix op Miami beach. Even wat yoghurt en drinken voor morgenochtend geregeld. En nog wat overheerlijke warme kippetjes gekocht. Hmmm, heerlijk. Daarna het hotel op gezocht. Dat ging ook prima. Alle koffers naar boven gebracht. En klaar om de kippetjes te verorberen.
Nu ligt iedereen heerlijk te tukken. Bij mij gaat nu ook het licht uit. Morgen zal ik de boel uploaden.

En dat doe ik dus nu.

1. Wat een verschillen toch op al die luchthavens.... Maar jullie zijn er. Nu genieten !!