dinsdag 18 oktober 2022

Dag 5: 17 oktober: de laatste dag

Toch  nog 18.278 stappen!

De laatste dag. Vanavond vliegen we terug. Rechtstreeks vanaf JFK naar Amsterdam. Maar voordat we naar huis gaan hebben we nog een hele ochtend en goed gedeelte van de middag.
Dus hup opstaan. Tassen inpakken. En gaan!

We ontbijten niet in het appartement.  We hebben een plek gevonden waar we onze tassen tegen betaling de dag mogen laten staan. Op vertoe.com hebben we een locatie gevonden die voor ons handig is. We lopen er naartoe. Ernaast zit een soort foodcourt. En een Trader Joe supermarkt. De eetgelegenheden zijn nog in de opbouw fase, het is nog vroeg. Maar dit is wel leuk voor vanmiddag.
We halen eten bij Trader Joe's. Heerlijk een yoghurtje voor mij. Ik ben blij. De anderen nemen wel een broodje of muffin. Na het ontbijt springen we op de metro. Kopen een kaartje voor Daan waarmee hij 4 ritten kan maken. Dat moet genoeg zijn.
Onze eerste stop is Grand Central Terminal. Wat een gigantisch station is dit. Ook bekend uit films. Madagascar is wel de meest aansprekende.

Na een rondje te hebben gelopen, wandelen we naar the Public Library. Nog zo'n pand dat bekend is uit films. Er naast ligt Bryant Park. Daar wordt nu een schaatsbaan geplaatst. Er wordt hard gewerkt. Volgende week gaat het open.

Na Bryant park springen we op de metro. Esmée wil nog graag naar de snoepwinkel die van de week gesloten was. Dus dat is de volgende bestemming. Esmée en Daan kopen snoep.

Daarna lopen we weer door Chinatown. Dat ligt er vlakbij. En we willen nog een souveniertje kopen. We lopen ook door een chinese supermarkt. Wat een happening is dat zeg! Vissen in allerlei soorten liggen er. Maar ook gebraden Peking eend hangt aan haken aan de muur. Echt, het ziet er niet hygiënisch uit. Maar goed. Wij hoeven er niets te kopen.
Hoewel... ook hier wordt wat verpakte chinese chips en wat drinken gekocht.

Het is tijd voor de lunch. Maar door wat we net gezien hebben gaan we hier echt niet eten. Op een lange vlucht wil je geen last van je darmen krijgen, hahaha.

Na wat overleg besluiten we met de metro terug naar Brooklyn te gaan. En bij de foodcourt van vanmorgen te gaan eten.
Dat blijkt een uitstekend plan. We kiezen allemaal wat lekkers uit. Esmee en ik nemen een wrap. De jongens kiezen een overheerlijke 'bun' (broodje) en Pascal eet iets van noodles.

Voordat we de tassen ophalen lopen we nog 'even' de Target binnen. OMG. Het is supergroot. Bij target verkopen ze van alles. Net als bij Wallmart. Dus kleding, electronica, speelgoed, eten, drinken enzovoort. We nemen wat drinken en cookies mee voor onderweg naar het vliegveld.
De bagage opslag zit vlakbij en ook vlakbij de metro die ons naar het vliegveld brengt.

Heerlijk kunnen we zitten en nagenieten van New York. We stappen nog over op de airtrain. Dat is de metro rondom het vliegveld. En voor we het weten staan we weer op het vliegveld. Inchecken. Door de douane en het wachten kan beginnen. Helaas hebben we een kleine vertraging. Maar dat geeft niets. Zolang we niet meer hoeven te lopen is alles goed 😉
We hebben een top vakantie gehad.

Intens. Super veel gedaan en genoten.
De Knicks game in Madison Square Garden en eten bij Peak op Edge zijn toch echt wel de gaafste dingen geweest om te doen. Maar ook heerlijk in het zonnetje picknicken langs de Hudson of ons eerste uitzicht op Manhattan staan in de favorieten lijst!
We hebben vooral genoten om lekker met z'n vijven deze trip te mogen maken. Niemand die ons dat afneemt!

Leuk dat je mee las. En hopelijk tot gauw bij een volgend Amerika blog van ons.