donderdag 13 oktober 2022

13 okt: Dag 1 New York, de reisdag

Donderdag 13 oktober

De dag begon vóór de wekker. Die stond om 5.40 uur. Maar om 5 uur waren Pas en ik al wakker.
Spullen waren gisteravond al gepakt. Ook had ik voor ons alle 5 snackjes geregeld die iedereen zelf in z'n tas moest stoppen. Want we reizen zonder ruimbagage. Dus alles wat in je rugtas/trolley past kan mee.
Een snelle jelle, snicker, nootjes sultana, bifi worstje, M&M's. Dat soort versnaperingen. Lekker voor onderweg. Maar nu ik zo vroeg was kon ik ook nog wel wat wrapjes voor onderweg maken.

Om 6.10 uur liepen we met z'n 5en naar het station. 6.28 uur vertrok de trein naar Schiphol.  Rond 7 uur waren we er. We sloten in de rij aan. De Efteling zigzag route liep lekker door. Anderhalf uur later waren door de douane.
Het wachten kon beginnen. Esmée en ik namen lekker een stoelmassage van zo'n apparaat. Daan kwam nog een voetbalmaatje tegen van een aantal jaar geleden. Hij zat met z'n ouders ook in ons vliegtuig. Hoe is het mogelijk!

De vlucht uitgevoerd door Delta verliep goed. Na ruim 8 uur landen we op JFK. Er was een uitgebreid filmentertainment programma.
Op JFK moesten we door de immigrations.
Wat was het druk! Daar waren we na een uur doorheen.

Met de airtrain gingen we naar de metro richting ons appartement. Bij de kiosk op Howard Station kochten/betaalden we de airtrain tickets.  En kochten ook meteen 7 dagen onbeperkt OV kaartjes. Lekker makkelijk.

Na een half uurtje waren we downtown Brooklyn. Even oriënteren. En al wandelend liepen we naar onze slaapplek.
Het appartement was veel groter dan we verwachtten. Dus dat was een mooie verrassing.

We hebben even gechild en zijn gaan avondeten bij Panda Express. De bus bracht ons erheen. Wat een uitvinding. Hij stopt bij ons voor de deur. Hoe makkelijk wil je het hebben!
We moeten nu verplicht zo lang mogelijk volhouden. Dan komen we sneller in het ritme.

Morgen worden we waarschijnlijk vroeg wakker. Dan gaan we naar Downtown Manhattan!