zaterdag 15 oktober 2022

14 oktober Dag 2 Downtown en NY Knicks

Vrijdag 14 oktober

33100 stappen. Een lange leuke dag!
De eerste nacht is altijd een uitdaging.  Hoe laat word je wakker? En tot hoe laat blijf je liggen? Gisteravond rond 21.00 uur hield ik het niet meer. Doel was 22.00 uur. Maar ik viel om. Gevolg; om 00.00 uur was ik wakker. Hmm. Toch weer in slaap gevallen. Om 3 uur was ik er weer. Ik wandelde door het appartement.  De winkel aan de overzijde was nog open! Midden in de nacht. Ik ging maar weer op bed liggen. Doel was 6 uur. Maar na 5 uur kwam ik echt niet meer in slaap.

Even thee gezet, gedoucht en aangekleed.
Samen met Pascal en Esmée gingen we vers belegde bagels halen op de hoek. Gebakken eitje erop. Kaas. En bacon. Met de jongens zaten we dus al om 8.15 te ontbijten. Konden we mooi om 9.00 uur op pad. Wat een dag werd dat!

Met de bus gingen we een paar haltes richting Brooklyn Bridge. We wandelden naar de waterkant. Aan de Eastriver zagen we voor het eerst downtown Manhattan! Wat een uitzicht! 



We wandelden door Brooklyn Heigts. Een park langs de rivier.  Adembenemend. 

We liepen over de brug! Het was druk. Maar goed te doen. We hebben de hele brug over gewandeld. Het blijft een geweldige ervaring!





Op Facebook had ik een mooie mural gevonden. Speciaal voor Pascal liepen we er heen. Hij had geen idee. Hij vond hem fantastisch.  Een mega grote schildering van zijn held, Johan Cruijff. Vlakbij Monroestreet 53. (Mijn heldin Marilyn 😉). 

We waren nu bij Chinatown. Daar doorheen gesjokt. Wat een belevenis. De markt met vis en groente die we niet kennen. In Little Italy hebben we heerlijk pasta gegeten.



Na het eten de metro richting Wallstreet gepakt. Bij Trinity church even gezeten. Er was WiFi! Hahaha. En toen the Brave Girl gespot. Een bronzen beeld bij de stock exchange, de beurs van NY.



Via het leuke levendige straatje van Stonestreet, dat erg Nederlands aandoet richting Pier 17 gewandeld. Wat was het trouwens heerlijk zonnig en warm weer. Hier even lekker gezeten. Kort uiteraard.  Uitgebreid zitten doen we wel weer als we thuis zijn 😄. 


Van de Eastriver liepen we richting de andere rivier, de Hudson. Onderweg kom je dan langs the Ocules en de watervallen waar vroeger de WTC torens stonden. Een moment van bezinning. Ook dit blijf ik een pittige plek vinden.  Zoveel mensen die hier het leven hebben gelaten. Pfff.







Via de Hudson rivier liepen we weer zuidwaarts.  Naar het zuidelijkste punt. Van daar moesten we eigelijk nog wel even naar de toeristische trekpleister, Charging Bull. Een lange rij met mensen die met de ballen van de stier op de foto willen. Ik snap er niets van.



Vanaf daar weer op de metro gestapt. Inmiddels was het tijd om van downtown naar midtown te gaan. Een basketbal wedstrijd van de New York Knicks stond om 19.30 uur op het programma. We moesten ook nog eten. Bij Madison Square Garden hebben we een Subwaybroodje gescoord. Snel en lekker.







De wedstrijd was leuk. En zwaar. Heel zwaar. De man met de hamer kwam langs. Esmée heeft echt even geslapen. Door gejuich werd ze voortdurend gewekt.


Na afloop zijn we op de metro gesprongen. Na een korte overstap waren we rond 23.00 uur thuis.  Dat is nu. Ik ben gebroken en ga lekker slapen. Morgen zet ik dit verhaal in de blog online. Trusten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten