zaterdag 19 mei 2018

De route

De planning voor de route is alsvolgt.

We landen op Miami. Hier blijven wij 3 nachten in Miami Beach.
Daarna logeren wij 3 nachten op de Keys. Wij hebben gekozen voor het centrale Marathon Key.
Na de keys rijden we naar Venice aan de Golfkust. Ook hier verblijven wij 3 nachten.
Daarna zullen wij voor 9 nachten in Davenport vertoeven in een villa.
Om daarna de laatste 3 nachten ergens tussen Orlando en Miami te eindigen.


Hoe kwam deze planning tot stand?

Zelf ging ik kijken hoe onze route er ongeveer uit zou moeten zien. Timo wil
altijd graag naar Miami. De keys leek mij ook wel weer leuk. Orlando kan
natuurlijk niet ontbreken en ik wilde een paar dagen aan de Golfkust verblijven.
Omdat wij met z'n vijven zijn is het aanbod van hotelkamers niet al te groot.
Het blijft budgettechnisch beter haalbaar als wij 1 hotelkamer nemen. Dus ik
ging ook vast opzoek. In Miami wilde ik vlakbij het strand zitten.
Een airport hotel trekt mij niet zo. Ik vond een leuke studio aan het strand.


Dingen die we kunnen doen

In Miami willen we naar Ocean Drive, wandelen en sfeerproeven. Oa Lincoln Road, Wynwood Walls, Bayside en misschien ook little Havana bekijken.


Op de keys gaan we uiteraard naar Key West. Misschien naar Sombrero Beach, Seven Miles Bridge of de Turtle hospital bezoeken. Bahia Honda State Park, vissen voeren bij Robbie's. Misschien heeft het visitor center nog tips?! Gewoon lekker genieten van de stranden en eilandsfeer.


In Venice lijkt het mij leuk om eens naar Myakka State Park te gaan. Miromar Outlets ligt wat verder weg, maar staat op de 'must-do' lijst. Als we dan toch in de buurt zijn van Fort Myers misschien daar de pier bekijken. Maar anders ontdekken we gewoon de pier in Venice. Of bekijken we Siesta Key/Beach.


In Orlando zullen we pretparken bezoeken en shoppen. Misschien nog naar een state park in die omgeving.


En voor de laatste dagen is er nog geen exacte planning bekend. Maar Sawgrass Mills Mall bij Miami is ook wel heel leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten